Ha az irigység fájna, bizonyára sokaknak lenne világfájdalmuk. Ez kifejezetten igaz az amerikai Trapt együttesre is, akik bár rockot játszanak, nincsenek tisztában azzal, hogy a millió alműfajjal rendelkező stílust nem csak a hangosság, a zúzás és a pörgősség jellemzik.
A tény, hogy a Paramore a Legjobb rockdal, Beck pedig a Legjobb rockalbum kategóriában nyert Grammy-díjat, bizonyítja, hogy valószínűleg van egy összeesküvés, ami lerombolja mindazt, ami valójában a rockzene. Ez a felállás nem akar semmit, ami túl fenyegető, vagy ami a képedbe mászva ingerel; csak azt akarják, hogy bólogass a fejeddel a felnőtt pop-punkra, vagy az elektronikus indie-folk zenére, és gondold azt, hogy az rock.
– írták felháborodva a Facebookon, mire a velük egyet nem értők persze azonnal elkezdték savazni őket. A Trapt ezekre rendre csak annyival tudott reagálni (CTRL+C, CTRL+V módszerrel), hogy X ember lájkolta és osztotta meg a posztjukat, így véleményükkel – miszerint az nem rockdal, ami egy top 40-es rádiós listán szerepel – nincsenek egyedül. (A Chris Taylor Brown-vezette zenekarnak legutóbb 2002-ben, 13 éve volt rádiós sikere.)
A mi − rajongó oldalként nyilván elfogult − véleményünk pedig az − és ezt most ki kell mondanunk −, hogy a Paramore-t régebben azért kellett szidni, mert „emo” volt, most pedig azért, mert „pop”. Ha egy együttes hangzásvilágot vált és mer új dolgokba belevágni, előkerül az a bizonyos kifejezés, hogy „eladták magukat”, viszont ha 11 éve ugyanazt a zenét játszanák, az lenne a baj. Ez már alapjáraton is sok vitát szül, ám abban az esetben, ha az adott stílust férfiak uralják, egy nő mégis nagyobb elismerést és figyelmet kap, a visszhang és ellenszenv érthetően hangosabb.
Míg a Paramore egy évtized alatt tinédzserek millióinak narrálta végig az életét dalszövegeivel − és a figyelem kivívásához nem kellett más formációkat a szájukra venni −, addig a Trapthez hasonló bandák karrierjének csúcsát – megkockáztatjuk – valószínűleg egy ilyesfajta 10 perces hírnév teszi ki. Szerencsére Hayley − aki 14 éves kora óta folyamatosan van kitéve a szexizmusnak − már nem veszi magára az ilyen megnyilvánulásokat, mi pedig ezúton is gratulálunk a Traptnek, és ha tudnánk, csak annyit üzennénk:
Update:
Stagnáló karrierjük felélesztését egy újabb facebookos poszttal kísérelték meg, megemlítve benne napjaink egyik legsikeresebb popsztárját, Katy Perryt is. A közösségi oldalon a héten 22%-kal nőtt a lájkoltságuk, így sikeresnek mondható hamarosan érkező daluk promóciója.