Karrierje kezdetén rengeteg szexista támadásnak volt kitéve, amiért lányként állt egy fiúktól hemzsegő banda élén.
Úgy vélem, javuknak fogalma sem volt arról, hogyan kezeljenek egy olyan helyzetet, mikor egy nő kezében van a hatalom.
– mondta a Rolling Stone-nak.
A nők által vezetett formációkat gyakran könyvelik el úgy, hogy a lányokat beskatulyázzák szexszimbólumnak, vagy csak egy újabb csini arcnak.
Hayley azonban ügyesen kezeli a helyzetet, és az együttest pusztán a tehetségével irányítja. A hangja az egyik, ha nem a legeslegjobb hang manapság, elképesztő terjedelemmel és magas hangokkal. Ahelyett, hogy háttérvokálokat használna, mint sok más női énekes, a dalait élőben adja elő, de úgy, hogy jobban hangzanak, mint stúdiófelvételen.
Miután két alapító tag kivált a bandából, a megmaradtak úgy döntöttek, folytatják azt, amit a legjobban szeretnek csinálni és trióként elkészítették a Paramore karrierjének legjobb albumát. Sosem fordítottak figyelmet a külső nyomásra, így Hayley és Taylor York nevei minden szám kreditjében ott szerepelnek dalszerzőkként.
Sosem csináltunk olyat, amit nem éreztünk át. Sosem helyeznénk háttérbe a dolgokat, amiket átéltünk, és az embereket, akiknek játszottunk, csak azért, hogy legyen egy sikeres dalunk.
– folytatta az interjúban az énekesnő.
Bár sokan kritizálták a banda negyedik, önmagukról elnevezett lemezét túl poposnak vélt hangzása miatt, az album valójában egy 17 dalon keresztül bemutatott műfajokkal való kísérletezés, melyen rövid átvezető számok is helyet kaptak. Az anyag pedig végleg leszögezte, hogy Hayley és a srácok nem fogják azt csinálni, amit a világ elvár tőlük. Énekesi adottságait azonban nemcsak a Paramore-ban csillogtatta meg, 2013-ban Zedd is felkereste együttműködés céljával. […] A Stay The Night című közös slágerük hatalmas siker lett, csak az Egyesült Államokban több mint egymillió letöltést számoltak. Hangja áthidalja a műfajokat, így a zenekar rajongói neki köszönhetően olyan dalokat is hallhatnak, melyeket másképp nem feltétlen ismertek volna meg.
Nemrégiben ő kapta a legelső Úttörő-díjat a Billboard Women In Music Awardson, mivel úgy gondolták; „személye egy olyan kiemelkedő női előadó, aki szakít a hagyományokkal, hogy egyedülálló nyomot hagyjon a zenei világban, ezzel más, fiatal tehetségek előtt is utat törve”. Ez is bizonyítja, hogy az ipar elismeri nagyszerűségét és szakmabeli nőtársait segítő tevékenységeit.
Bebizonyította, hogy lehetséges egy sikeres zenekart nőként vezetni, és közben tiszteletteljes szerepben maradni a szakmabeliek szemében, ahelyett, hogy beszorítanák a szexis sztereotípiába. Példakép fiatal, bandában játszani akaró lányok számára, hiszen bármi is történjék, megőrzi őszinteségét, méltóságát, és hű marad önmagához.
Emlékszem azokra az időkre, amikor még kinevettek azért, mert máshogy csináltam dolgokat. Most pedig díjat kapok érte? Ez egy kicsit sok. Vannak olyan nők ebben a szakmában, akik teljesen lerombolták a falakat, hogy én és a hozzám hasonlók jöhessünk, és azt csinálhassuk, amiben hiszünk. Én is ilyen akarok lenni a jövőben, még ha csak egy lány számára is.
– olvasható a Billboardnak adott interjúban.
Szerintünk bátran kijelenthetjük, ezt már el is érte.
Az olvasott cikk eredetileg az Alter the Press! honlapján jelent meg.